W rzeczywistości w restauracji trudno ad hoc dostarczać tak spersonalizowane doświadczenia swoim gościom. Inaczej sytuacja ma się w obszarze e-mail marketingu, gdzie zindywidualizowane doświadczenia w interakcji z marką są o wiele łatwiej osiągalne.
POLECAMY
Segmentacja, czyli możliwość podziału odbiorców na grupy wg ich profilu, zainteresowań czy zachowań, pozwala tworzyć targetowane komunikaty, dzięki którym każdy odbiorca czuje się wyjątkowy i ważny.
Z tego artykułu dowiesz się, jak można efektywnie posegmentować listę odbiorców, co stanowi fundament do przyszłej personalizacji, czyli wysyłania odbiorcom dopasowanych, angażujących treści. Szczegółowo o personalizacji i contencie dynamicznym przeczytasz w kolejnym artykule.
Na czym polega segmentacja odbiorców?
Segmentacja to podział listy mailingowej na części, w oparciu o to, co wiesz na temat osób zapisanych na Twoją listę. Celem segmentacji jest personalizacja, czyli precyzyjne dopasowanie treści kampanii do potrzeb i zainteresowań odbiorców.
Dobre systemy do e-mail marketingu pozwalają segmentować subskrybentów w oparciu o:
- dane deklaratywne, które odbiorca zostawia przy zapisie (np. wiek, płeć, miasto itp.);
- dane behawioralne, czyli:
- informacje o tym, czy i jak odbiorca angażuje się w otrzymywane od Ciebie wiadomości (obserwacja otwarć, klików oraz otwarć i klików razem),
- zachowania odbiorców na Twojej stronie internetowej w oparciu o dane, które zbierzesz, integrując system do e-mail marketingu z platformą Google Analytics,
- dokonane zakupy i informacje zaciągnięte z zewnętrznych systemów, np. CRM czy platform e-commerce.
W oparciu o powyższe informa...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!