Podwójna zgoda
Wyraźna i zamierzona zgoda na komunikację z subskrybentem stanowi fundament profesjonalnego e-mail marketingu. Marketerzy powinni więc zawsze korzystać z procedury podwójnej zgody (DOI). Co istotne, ta ogólna zasada jest całkowicie niezależna od wszelkich lokalnych wymogów prawnych, które mogą się przecież diametralnie różnić w poszczególnych krajach.
POLECAMY
W ramach DOI, po chęci zgłoszenia przez odbiorcę subskrypcji newslettera, otrzymuje on na podany adres e-mail wiadomość z prośbą o potwierdzenie zapisu do bazy. Adres jest dodawany do listy mailingowej dopiero po kliknięciu odbiorcy w link potwierdzający.
Procedura podwójnej zgody daje marketerom podstawę do komunikacji marketingowej i pewność, że subskrypcja nie odbyła się za pośrednictwem osób trzecich.
Widoczny zapis
Musimy upewnić się, że przycisk/formularz zapisu na newsletter jest dobrze widoczny na naszej stronie internetowej. Dobrą praktyką jest korzystanie z kilku zwracających uwagę CTA na jednej witrynie. Przykładowo możemy skorzystać z odpowiednich przycisków w nagłówku strony, na pasku po prawej lub lewej stronie...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!