POLECAMY
Marketing internetowy ma tę przewagę nad stacjonarnymi działaniami promocyjnymi, że dużo łatwiej wejść w posiadanie danych potencjalnych klientów.
Dla sprzedawcy są to informacje na wagę złota. Pozwalają na namierzenie potencjalnego klienta, poznanie jego potrzeb czy zainteresowań i ponowne zachęcenie do zakupu, tym razem bardziej efektywne. Oprócz wiedzy o nawykach użytkownika najcenniejsze dane to adres e-mail i numer telefonu. E-mail pozwala nie tylko dotrzeć z informacją na skrzynkę klienta, ale również odnaleźć go w mediach społecznościowych oraz innych serwisach, do których rejestracji użył podanego adresu. Numer telefonu daje okazję do przeprowadzenia bezpośredniej rozmowy lub kampanii SMS. Często jest też podpięty pod konto np. na Facebooku. W dalszej części artykułu przedstawimy kilka sposobów na pozyskanie tego typu informacji o potencjalnych klientach.
Goście na stronie
„Gość w dom, Bóg w dom” – podobnie jest i na stronie internetowej. Każdy odwiedzający, nawet jeśli nie zostawi od razu swoich pieniędzy, może zostawić swoje dane. Najlepiej, jeśli założy konto, ale nie wyobrażajmy sobie zbyt wiele – rejestracja to często moment porzucania koszyków. Innym sposobem pozyskania danych od odwiedzających jest zaproszenie do newslettera czy programu lojalnościowego – jeśli jeszcze tego nie robisz, zacznij natychmiast.
Oprócz zbierania kontaktów ważna jest też ogólna analityka ruchu na stronie – monitorowanie, gdzie klikają odwiedzający, w którym momen...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!