Jak wykorzystać storytelling do zarządzania komunikacją wewnątrz firmy

Temat numeru

Podstawowym błędem, jaki często popełniają zarządzający firmą, jest zakładanie, że o jej wartości stanowi tylko konsument. 

Problem polega na tym, że konsument nie będzie w stanie utożsamić się z wartością Twojej firmy, jeśli Ty wcześniej nie przekazałeś wartości jej marki swoim pracownikom. 

POLECAMY

Jeśli Twoi pracownicy nie wiedzą, na czym polega wyjątkowość marki, dla której pracują, to w oczach konsumenta jesteś kolejną firmą z nieprzemyślanymi 
wartościami. 

Drugim błędem, jaki popełniają zarządzający firmą, jest brak stworzenia odpowiedniego pola do komunikacji pomiędzy kluczowymi działami firmy. 

Najważniejszym wyrazicielem marki firmy jest Twój pracownik. To on będzie kluczem do uzyskania wiarygodności Twojego biznesu. Jego sposób mówienia o firmie, opowiadanie o niej historii, skupianie się na realizacji celów, jakie przed nim stawiasz. Storytelling może Ci pomóc w tym, żeby Twój pracownik, zanim opowie o Twojej firmie, miał przekonanie do marki, którą reprezentuje. 

Opowieść o Twojej firmie pomaga zrozumieć jej wartość 

Od zarania dziejów opowieści wpływają na budowanie więzi między ludźmi. Sprawiają, że słowa czyjegoś doświadczenia stają się doświadczeniem nas samych. Uzupełniają naszą wiedzę o przekazywane przykłady z życia. Pokazują, że poprzez ich słuchanie i wyciąganie wniosków kształtujemy siebie i swoje poglądy. 

To dlatego w firmach należy stosować storytelling, żeby poprzez opowiadanie historii wskazać pracownikom, na jakich wartościach opiera się marka Twojej firmy. S...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy