Jak ustawić pierwszą kampanię programmatic od A do Z?

Temat numeru

Programmatyczny model zakupu kampanii internetowych jest już obecny w strategiach digitalowych u większości marketerów w Polsce. Część z nich wspiera się agencją reklamową, inni z powodzeniem wdrażają strategię in-house. Jak więc podejść obecnie do kwestii programmaticu i na co zwrócić uwagę, planując kampanie programmatyczne?

Zapraszamy również do zapoznania się z naszym artykułem: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

POLECAMY

Kampania w modelu programmatic – to naprawdę nie jest trudne 

Bez względu na to, jaki model wybierzemy, ustawienie i realizacja tego typu kampanii nie są trudne i, w skrócie, można podzielić je na poniższe etapy.

  1. Zdefiniowanie celu kampanii wraz z metrykami sukcesu:
  • branding (zasięg);
  • performance (kliknięcia, leady, akcje, rejestracje).
  1. Wybór rodzaju danych, jakie dodamy do kampanii w zależności od celu. 
  2. Wybór powierzchni reklamowej i modelu zakupu Open Market vs. Private Deal.
  3. Decyzje odnośnie do kryteriów targetowania.
  4. Kreacja – jakie rodzaje banerów wykorzystamy w kampanii.
  5. Zaczynamy – zarówno kampanię, jak i analizę raportów. 

Krok 1. Prosto do celu, czyli co chcemy osiągnąć za pomocą działań marketingowych w internecie 

Zanim przystąpimy do realizacji jakiejkolwiek kampanii, kluczowe jest jej odpowiednie zaplanowanie. Chodzi tu o określenie grupy docelowej, zdefiniowanie powierzchni reklamowej (np. kontekstowo) czy opracowanie kreacji. Jednak przede wszystkim warto na tym etapie ustalić mierzalny cel naszej komunikacji – 
tzw. KPI (key performance indicator). Pozwoli nam on nie tylko na koniec ocenić wynik, ale także określić, jakie kroki musimy wykonać jeszcze przed rozpoczęciem emisji i optymalizować ją w trakcie.
Kampanie online – niezależnie od modelu zakupu – mają najczęściej jeden z dwóch rodzajów celów – branding lub performance. 
Ten pierwszy skupia swoje działania na zwiększeniu świadomości marki i wzmocnieniu jej wizerunku. W kampanii programatycznej, która ma taki cel warto zacząć od doboru odpowiedniej grupy docelowej, która może być zainteresowana naszym komunikatem. Dobrze jest nie ograniczać puli potencjalnych odbiorców i zadziałać na tyle szeroko, aby pozwolić sobie na swobodną realizację budżetu, a przede wszystkim zwięks...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy