Porównania do konkurencji to dobry sposób, aby sprawdzić, czy biznes podąża w odpowiednim kierunku, a tempo wzrostu jest satysfakcjonujące. Wraz z rozwojem internetu coraz łatwiej nam znajdować dane branżowe i informacje na temat rywali. Jak jednak przeprowadzać skuteczną analizę i wyciągać dobre wnioski?
POLECAMY
Analiza konkurencji
W pierwszej kolejności należy zidentyfikować konkurentów, z którymi będziesz przeprowadzał porównanie. Weź pod uwagę zarówno konkurentów bezpośrednich, jak i pośrednich. Ci pierwsi rywalizują z Tobą na tym samym rynku, oferując podobne produkty.
W rzadkich przypadkach może się zdarzyć, że Twój produkt jest unikalny i nie masz żadnego bezpośredniego konkurenta. Nie znaczy to, że całkowicie powinieneś porzucić temat. Masz z pewnością rywali pośrednich – zaspokajają oni tę samą potrzebę, ale za pomocą innych produktów i usług.
Konkurentami pośrednimi mogą być antykwariat i księgarnia stacjonarna lub sprzedawcy butów do biegania i pudełkowych diet 1500 kcal.
Skąd brać dane?
Na szczęście dzisiaj nie musisz uprawiać szpiegostwa gospodarczego, aby dowiedzieć się czegokolwiek o Twoich rywalach. Z pomocą przychodzi internet. Istnieją narzędzia, które pomogą Ci przeprowadzić analizę porównawczą.
Google Analytics
Google Analytics jest dostępne całkowici...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!