Jak samodzielnie zaplanować i przeprowadzić́ analizę kampanii reklamowej online od A do Z?

Temat numeru

Internet to najszybciej rozwijający się kanał komunikacji marketingowej. Daje ogromne możliwości, ale planowanie kampanii w mediach cyfrowych oznacza też wyzwania związane z liczbą danych i informacji wartych przeanalizowania przed realizowaniem działań reklamowych dla marki, w ich trakcie i po ich zakończeniu. Jeśli marketer umie prawidłowo z tych danych korzystać, może pokonać największe ograniczenia, jakie przez lata wiązały się z planowaniem mediów.

Wciąż jednak planowanie kampanii jest procesem złożonym. A wybór bywa paraliżujący. Właśnie z uwagi na ogrom możliwości, mniej doświadczeni marketerzy mogą mieć kłopot z doborem odpowiedniego formatu, modelu zakupu czy dostawców, którzy znajdą się w planie internetowym. W moim krótkim poradniku postanowiłem przypomnieć o podstawach planowania mediów online.  O czym należy pamiętać, aby skutecznie zbudować kampanię? Na pewno o każdym z poniższych etapów.

POLECAMY

Określenie celu kampanii

Przy planowaniu kampanii internetowej najważniejsze jest, aby jasno i czytelnie określić jej cel. Dzięki temu będziemy mogli zmierzyć efekty zaplanowanych działań.

Należy sobie odpowiedzieć na pytanie, czy kluczowe w danej kampanii jest budowanie świadomości marki, czy raczej kampania ma przynieść szybki wymierny efekt w postaci np. zwiększenia liczby użytkowników zapisujących się na newsletter, pozyskania nowych klientów sklepu internetowego, czy np. wzrostu liczby użytkowników strony internetowej.

Ustalenie celu kampanii w znacznym stopniu determinuje sposób jej planowania. Od tego zależy m.in. dobór kanałów, modelów zakupu powierzchni reklamowej, formatów, które wykorzystamy.

Rys. 1. Najważniejsze cele przy kampaniach zasięgowych oraz efekty...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy