Stwórzmy sobie społeczność
O tworzeniu i utrzymywaniu relacji z klientem mówimy w branży bardzo dużo, ale tym, do czego chciałabym zachęcić osoby zajmujące się komunikacją w internecie, jest postawienie na relacje pomiędzy użytkownikami. W momencie gdy poczują się oni bezpiecznie i przyjemnie w miejscu, które tworzymy – zaufanie i lojalność do Twojej marki zaprocentuje.
POLECAMY
Jak stworzyć społeczność, z której będziesz mieć realne korzyści:
- Użytkownicy muszą czuć potrzebę przynależenia do Twojej grupy czy strony. Chcą nauczyć się gotować? Poszukują informacji o dojazdach do pracy? Spraw, że Twoja strona będzie tą, która pomoże im zrealizować ich cele.
- Wspólne wartości to bardzo ważny element, który łączy ze sobą grupę dotychczas obcych ludzi. Twoim zadaniem powinno być zidentyfikowanie ich, podtrzymywanie i uświadamianie, że to właśnie one są spoiwem.
- Żeby móc mówić o społeczności, jej uczestnicy muszą posiadać świadomość grupową, a więc spontanicznie się do niej przypisywać i utożsamiać z nią. Pomyśl, czy możesz nazwać swoją grupę wzorem np. Krzysztofa Gonciarza, który miał swoich Beczkowników, czy Pawła Tkaczyka, który odbiorców swojego newslettera nazywał Brylancikami.
- Ważne jest także oddziaływanie na siebie i na markę za pośrednictwem komunikacji. Pytaj o zdanie, pokazuj zmiany i podkreślaj wpływ.
- Regularność działań jest ważna nie tylko w kontekście managera strony – pomyślmy, co zrobić, żeby także użytkownik stale wchodził z nami w interakcję.
- Schematy (wspomnienia, socjol...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!