1. Pokaż się i zyskaj użytkowników
W przypadku nowego sklepu online (o którym nikt jeszcze nie słyszał) najważniejsze jest znalezienie zainteresowanych produktami użytkowników. W tym celu warto wykorzystać zasięg sieci reklamowej Google Display Network, ale ważne, aby robić to rozsądnie. GDN umożliwia wybór odbiorców zgrupowanych przez Google’a pod kątem ich wcześniejszej aktywności w internecie (np. szukający informacji o elektronice).
POLECAMY
Możliwe jest też emitowanie reklam tylko na stronach o konkretnej tematyce (np. zdrowa żywność). Inną istotną funkcjonalnością jest geotargetowanie, możliwość wyboru lokalizacji, w których wyświetlane będą reklamy. Jeżeli na początek chciałbyś promować sklep tylko w miastach, gdzie np. masz punkty bezpłatnego odbioru, dzięki tej opcji łatwo zrealizujesz przyjętą strategię.
Dzięki kampaniom w sieci reklamowej nie tylko będziesz w stanie sprowadzić do serwisu pokaźną liczbę użytkowników, ale też zaczniesz budować listy odbiorców, które wykorzystasz w przyszłości do retargetingu.
Wartością dodaną takich działań może też być testowanie i późniejsza optymalizacja zarówno przekazu reklamowego (kreacji, call to action), ale także stron docelowych czy skuteczności oferowanych promocji.
Rysunek 1. Przykład reklamy display w sieci reklamowej GDN
2. Wykorzystaj siłę sieci społecznościowych
D...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!