Szybki rozwój technologii cyfrowych i mobilnych i dodatkowo wzrost znaczenia sieci społecznościowych dokonują drastycznej transformacji w nastawieniu konsumentów marek luksusowych. Konsekwencją tych zmian jest znaczny wzrost oczekiwań względem tego, co marki luksusowe mogą zaoferować. Aby sprostać tym wyzwaniom, muszą one radykalnie zmienić sposób komunikowania się z klientem. Marki, którym jeszcze do niedawna skutecznie udawało się unikać internetu w strategiach marketingowych, muszą zmienić swoje podejście i na poważnie zadbać o swoją komunikację online.
POLECAMY
Nie ma jednej recepty dotyczącej cyfrowej strategii dla marek luksusowych, ale nie ulega wątpliwości, iż najwięcej zyskają te, które będą potrafiły z powodzeniem wykorzystać wszystkie możliwości oferowane przez nowe media (dostępność na pełnej gamie urządzeń mobilnych, umiejętność wywierania wpływu poprzez media społecznościowe, zdolność pomiaru i analizy danych dotyczących ruchu w kanałach cyfrowych).
Internet zdaje się środowiskiem wręcz wymarzonym dla marek, które swoją komunikację bazują w głównej mierze na pięknym obrazie. Media społecznościowe funkcjonujące w oparciu o dzielenie się fotografiami, takie jak Pinterest czy Instagram, są świetnym sposobem budowania świadomości i więzi z konsumentami, nie mówiąc już o tworzeniu rzeszy lojalnych adwokatów marki. Pośród marek luksusowych Chanel cieszy się największą liczbą „pinów”, podczas gdy marka nie...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!