Jak budować skuteczne strategie i tworzyć zapierające dech kreacje?

Wywiad VIP

Rozmowa z Yurim Drabentem (creative director) i Agnieszką Gozdek (strategia) z Isobar Polska (grupa Dentsu Aegis Network Polska). 

Artur Maciorowski: Zacznijmy od kluczowego pytania: jak stworzyć skuteczną kreację, która nie tylko wygra branżowe konkursy, ale przede wszystkim przełoży się na sprzedażowy sukces marki?

Yuri Drabent: Odwrotnie z priorytetami. Sukces marki przede wszystkim, festiwale to dodatek – a recepta na te dwie rzeczy bywa zupełnie różna. W Isobarze nie robimy słodkich obrazków, ckliwych historii, brandowych opowieści… Festiwale reklamy festiwalami, a rynek – rynkiem. Dziś operujemy na danych, by lepiej poznać, lokalizować konsumentów i myśleć o nich. Rolą firm jest z kolei odnaleźć się w trudnym, pędzącym technologicznym świecie, by byli relewantni. Jeżeli nastawiamy się jedynie na to, by kolekcjonować nagrody w konkursach branżowych, to podcinamy gałąź, na której siedzi cała branża. Albo pomagamy klientom w ich biznesie, albo przybijamy piątki i wychodzimy na scenę po kolejne statuetki… 

POLECAMY

Agnieszka Gozdek: … a wtedy możemy być pewni, że ktoś nas zastąpi. Biznes patrzy na cyfry – chce przychodów, zysków i ROI. Nasze projekty odpowiadają na konkretne wyzwania biznesowe naszych klientów. I są doceniane na polskich i międzynarodowych festiwalach. Ale zasada jest jedna. Po pierwsze biznes klienta. 

YD: To nie jest tak, że nie lubimy festiwali. Zdajemy sobie sprawę, że to jest docenienie pracy.

AG: Ale to jest efekt uboczny kampanii zakończonych sukcesem.

YD: Mamy 24 nagrody już w tym sezonie, ale nasze kreacje i strategie mają rozwiązywać problemy biznesów. 

I wszystkie 24 nagrodzone projekty osiągnęły sukces sprzedażowy?

YD: W większości. Ale nie zawsze był taki cel. Każdą z tych prac zrealizowaliśmy cel postawiony w briefie klienta.

Czy reklama zmierza już tylko w kierunku storytellingu? Ostatnie zwycięskie kampanie nie koncentrują się na produktach czy usługach, ale opowiadają historie, np. „Podwórko Nivea”, ING „Liczą się ludzie” c

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy