Dlaczego warto budować relacje?
Wskazówki te należy oczywiście traktować z przymrużeniem oka, nie ma bowiem listy sprawdzonych sposobów na poprawienie swojego życia. Jednak protipy dotyczą też tego, bez czego na poziomie marketingowym nie da się zbudować lojalności, a więc relacji międzyludzkich. Są istotne również z innego powodu: aby pojawiła się lojalność, a wcześniej relacje, niezbędne są prawdziwe, ludzkie emocje. A więc to, czego (przynajmniej na razie) brakuje zarówno wywracającym się na skórce od banana robotom Boston Dynamics, jak i androidowi Davidowi z dwóch ostatnich filmów z serii „Obcy”.
POLECAMY
Pojęcie relacji, a także wynikającej z tego lojalności, odnosi się przede wszystkim do osób – to wszelkiego rodzaju związki pomiędzy najbliższymi nam osobami lub grupami społecznymi. Dlatego proponuję spojrzeć na temat w oparciu o budowanie związków międzyludzkich, wskazując, jakie internetowe narzędzia marketingowe można wykorzystać, by te związki usprawnić.
#protip1: powiedz coś miłego trzem osobom dziennie
Warto być miłym dla innych ludzi. Tę zasadę możemy wykorzystać w tworzeniu wartości dla klienta, wdrażając do planowanej kampanii mechanizm „member-get-member”. Dzięki niemu korzyścią z udziału w akcji promocyjnej nasz odbiorca może podzielić się ze swoimi znajomymi. Możliwości są bardzo szerokie – działanie to sprawdzi się zarówno w kampaniach sprzedażowych („Powiadom znajomego i odbierz rabat”), w kampaniach, których celem jest budowanie bazy („Poleć znajomym i odbierz e-book”), a także w konkursach,...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!