Copywriter na etacie – z czym to się je
Zatrudnienie copywritera dedykowanego danej marce to kuszące rozwiązanie. Współpraca na podstawie umowy o pracę zapewnia przede wszystkim dyspozycyjność, wyłączność i koncentrację autora na naszych projektach. Wewnętrzny copywriter ma dostęp do know how firmy, poznaje szczegółowo produkt, jest na bieżąco z wydarzeniami w organizacji, a dzięki temu nie musi każdorazowo robić dogłębnego researchu. Jeden styl w komunikacji pozwala utrzymać spójność, a to procentuje przede wszystkim, jeśli chcemy prowadzić skuteczny storytelling.
POLECAMY
Dużą zaletą jest także skupienie się copywritera na jednej tematyce, śledzenie trendów i pogłębianie wiedzy, co jest bardzo cenne, zwłaszcza w niszowych branżach. Zamawiając treści wewnętrznie częściej możemy liczyć na kompleksowe podejście autora do tematu, tworzenie i korzystanie z ciekawych badań, dołączanie do treści wykresów, infografik, materiałów wizualnych. Osoba, z którą pracujemy na stałe, ma stały wgląd w to, co dzieje się w obrębie firmowego bloga, monitoruje powstałe e-booki i akcje lead generation, a tym samym łatwiej jej prowadzić działania nastawione na recykling treści. Ten sposób współpracy jest niewątpliwie sporą oszczędnością czasu i ogranicza formalności. Nie musimy przy każdym zleceniu podpisywać umów, negocjować stawek, porównywać ofert copywriterów i ich portfolio.
Jest jednak także druga strona medalu. Wewnętrzny copywriter może stracić „świeżość” pisania i podchodzić podobnie do wszystkich treści. Żonglowanie a...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!