Era super shoppera – aplikacje drive to store

E-commerce

Smart shopperzy to relatywnie nowy, ciekawy sektor konsumentów, do których marketerzy mają szansę nauczyć się efektywnie docierać za pomocą szerokiej gamy rozwiązań i narzędzi na dzisiejszym rynku digital. Aż 80% badanych Polaków deklaruje aktywne poszukiwanie promocji podczas codziennych zakupów, a 7 na 10 twierdzi, że dobrze zna ceny produktów FMCG (NielsenIQ, 2022).

Pandemia, wojna w Ukrainie oraz galopująca inflacja sprawiły, że zakupy produktów codziennej potrzeby stały się bardziej zadaniowe, a konsumenci jeszcze chętniej korzystają z nowych technologii, aby dokonać najbardziej rozsądnych wyborów. W szczególności na polskim rynku zakupowym, gdzie od trzech dekad jednym z głównych czynników konkurencyjnych jest cena, persona smart shoppera zyskuje na popularności, co otwiera całą gamę możliwości przed marketerami.
Mimo znaczących wzrostów kanału e-commerce w ostatnich latach, nadal ponad 98% zakupów FMCG w Polsce odbywa się w sklepach stacjonarnych (Gfk, 2022 r.). Korzystanie z internetu odbywa się przede wszystkim za pomocą smartfona, w dużej mierze przy wykorzystaniu aplikacji mobilnych, m.in. z tzw. kategorii drive to store. Pozwalają one marketerom „połączyć” świat cyfrowy z wymiarem tradycyjnym (online to offline), wspierając komunikację nie tylko świadomościową (awareness), ale również wpływając na intencję zakupową (purchase intent).
Dzięki temu artykułowi dowiesz się więcej nie tylko o charakterystyce polskiego smart shoppera, ale również o narzędziach oraz sytuacjach, w których nowe technologie wspierają Polaków w dokonywaniu przemyślanych decyzji zakupowych w kategorii FMCG.
 

POLECAMY

Tab. 1. Główne funkcje i benefity aplikacji drive to store
Aplikacja własna sieci handlowej Aplikacja agregująca oferty różnych sieci
Aktualne gazetki promocyjne Aktualne gazetki promocyjne
Listy zakupów (również z opcją odbioru...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy