Bądź obecny na platformach luksusowych
Powinna to być kwestia oczywista, jednak nie każda marka, a już zwłaszcza młoda, zdaje sobie sprawę z tego, że poza własnym sklepem internetowym ważne jest budowanie dystrybucji online. Zanim zaczniesz zachwycać, warto ułatwić konsumentom znalezienie Twojej marki. Umożliwiają to różne platformy multibrandowe, zarówno globalne, jak i te rodzime, oczywiście wyspecjalizowane w odpowiedniej branży czy przedziale cenowym.
POLECAMY
Fakty mówią same za siebie – firmy konsultingowe oceniają, że zakupy marek luksusowych na świecie, dokonywane przez internet, wynoszą 7%, ale do 2025 r. ten odsetek może wzrosnąć nawet do 18%.
Co wpływa na decyzje zakupowe?
- jakość – 93%
- wygląd – 78%
- cena – 60%
Z czasem rozwinęły się strony globalne sprzedające tylko marki premium i luksusowe (jak Net-a-Porter czy Farfetch), a niedawno konglomerat LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) uruchomił multibrandową platformę 24sevres.com, która jest digitalowym odpowiednikiem paryskiego domu towarowego Le Bon Marché, którego LVMH jest właścicielem. Również w Polsce zakupów online marek luksusowych można dokonać m.in. na Vitkac.com lub Moliera2.com. Rośnie też popularność niezależnych polskich projektantów, dla których dedykowany jest Showroom.pl. Zresztą nie tylko branża fashion ma w tym temacie pole do popisu. W sieci znajdziesz również platformy dla marek kosmetycznych (Lulua.pl czy GaliLu.pl) czy wnętrzarskich (Westwing.pl).
Rys. 1. Międzynarodowa platforma Farfetch.com oferuje m.in. ubrania...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!