Od czego zacząć?
Jeżeli chcesz zastosować działania efektywnościowe, musisz zacząć od bardzo dobrego oskryptowania swojego sklepu internetowego. Najpopularniejsze systemy mierzące to:
POLECAMY
Bezpłatne:
- Google Analytics – znany praktycznie każdemu marketerowi.
- Yandex Metrica – rosyjski odpowiednik Google Analytics, dostępny także po angielsku z wieloma rozbudowanymi funkcjami. Do ciekawszych należą m.in. nagrywanie pojedynczych sesji użytkownika, za które w wielu narzędziach trzeba płacić, scroll i click heatmapy, analityka pól w formularzach.
- Facebook Analytics – czyli gigant rzuca rękawicę gigantowi. Facebook co prawda nie ma takiego doświadczenia jak Google w tworzeniu narzędzi do analityki, ale jestem pewien, że zamieszają jeszcze w tym obszarze i będą chcieli stworzyć przeciwwagę dla popularnego GA. Na ten moment już dają np. nieco bardziej dokładne statystyki dotyczące demografii i zainteresowań użytkowników.
Rys. 1. W menu Yandex Metrica znajdziesz sekcję „Session Replay” – tam możesz przejrzeć sesje Twoich użytkowników. Zobaczysz, jak poruszali się po stronie kursorem, w co klikali, jak przeszukiwali stronę, jak przeszukiwali ją, wpisując jakieś słowa (Źródło: Yandex Metrica – materiały oficjalne)
Rys. 2. Yandex Metrica daje Ci również możliwość przeanalizowania formularza pole po polu – dzięki funkcji „Form analytics” możesz naprawić to, co przeszkadza Twoim użytkownikom w konwersji
Płatne, ale ciekawe:
- Piwik.pro – stosunkowo niedrogie narzędzie instalowane na serwerze lub w chmurze daje szerokie możliwości analityki...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!