I. PRZYGOTOWANIE CONTENTU
Czy jesteś pewny, że wiesz, do kogo mówisz?
Lub czy marka wie, do kogo chce mówić? Wydawałoby się, że analiza grupy docelowej to podstawowa i jedna z najważniejszych zasad udowania skutecznych działań marketingowych. Ale czy na pewno jest ona stosowana? W każdej strategii marketingowej pytanie „kim jest nasz konsument?” pada zazwyczaj na początku pracy nad kampanią. Po dogłębnych analizach tworzone są „persony”, czyli idealni odbiorcy naszych reklam, dopasowani do zróżnicowanych kanałów. Każdy kanał działa podobnie do zmysłu.
POLECAMY
Odbieramy go w inny sposób, za pomocą innych bodźców. W związku z tym każdy z nich potrzebuje innych komunikatów, poprzez które dociera do odbiorcy. Większość środków przekazu ma przewagę w kierowaniu treści do konsumentów, ale media społecznościowe są nietuzinkowym przykładem medium, w którym to użytkownicy rządzą contentem. Ich zaangażowanie – reakcje, komentarze, udostępnienia – są tym, co sprawia, że Twoje treści są widoczne. Przed przygotowaniem contentu wejdź więc na chwilę w skórę Twojego fana i zastanów się, jakie treści chciałbyś czytać. I pamiętaj: nikt nie myśli tak samo jak Ty!
Jak już dowiesz się, do kogo mówisz, zastanów się, w jaki sposób chciałbyś to przekazać
Rysunek 1. Jak przygotować, dystrybuować i mierzyć content w social media
Na etapie przygotowywania contentu warto zastanowić się nad możliwościami dotarcia do ustalonej wcześniej grupy docelowej. Oto kilka kluczowych zasad, których musisz się trzymać, ki...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!