Najczęstsze błędy
Zanim przystąpisz do wyboru wskaźników kluczowych w ocenie kampanii SEO, powinieneś wiedzieć, jakie błędy są najczęściej popełniane w trakcie analizy danych napływających z takich kampanii.
POLECAMY
Skupianie się na kilku frazach kluczowych
Osoby, które kiedykolwiek kupowały usługę SEO, wiedzą, że standardowa oferta 1504908000 na tę usługę zawiera zestaw słów kluczowych, na które pozycjonowany będzie serwis. Osoby, które choć raz robiły SEO, wiedzą, że często klienci zgłaszają się z 1-2 frazami kluczowymi do wyceny. Prowadzi to najczęściej do katastrofy, jeśli chodzi o późniejszą analizę.
Załóżmy, że klient prowadzi duży e-commerce, który w swojej ofercie ma 2000 produktów i ok. 100 kategorii produktowych. Zgłasza się do agencji SEO, chcąc pozycjonować swój sklep na frazę „buty”. Agencja proponuje zestaw dodatkowych fraz i dodatkowo zaznacza, że sklep będzie pozycjonowany pod „długi ogon” – każdy produkt czy kategoria jest słowem kluczowym. Klient w takiej sytuacji często analizuje efekty kampanii SEO poprzez pozycję na frazę „buty”. Pomimo że sklep znajduje się wysoko na wiele innych fraz, nie ma to znaczenia z punktu widzenia takiego klienta, choć mieć powinno.
Właśnie takie podejście do analizy jest błędne. Nawet jeśli fraza „buty” byłaby wysoko w wynikach wyszukiwania, to nie przełożyłaby się ona na większy ruch niż pozostałe frazy, a tym bardziej na większą sprzedaż. W tym przypadku ważna jest eduka...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!