Nie mam zamiaru przekonywać, że w dzisiejszych czasach doświadczenia użytkownika są ważne. Realia PRL-u, kiedy to klient był traktowany jak intruz, a w sklepie najważniejsza była dostępność towaru, a nie jego jakość, nie mówiąc już o client service, już dawno minęły. Dzisiejszy rynek gwarantuje nam szerokie możliwości wyboru. Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z obsługi lub któryś z kolejnych kroków transakcji nie jest dla nas jasny, opuszczamy sklep i szukamy pocieszenia u konkurencji. Raport przeprowadzony przez Gemius potwierdza taki stan rzeczy. Aż 70% użytkowników porzuca koszyk, pomimo że wcześniej dodało do niego produkty.
POLECAMY
Użytkownicy sklepów internetowych doceniają jasne zasady sprzedaży oraz intuicyjny sposób składania zamówienia. I nie ma w tym żadnej filozofii, w końcu proces zakupowy w e-sklepie jest właściwie odzwierciedleniem procesu zakupów w sklepie stacjonarnym. O czym więc warto pamiętać, by poprowadzić klienta za rękę wprost do kasy?
Po pierwsze – zapewnij klientowi komplet informacji
Od momentu przejścia do koszyka użytkownik ma już właściwie jeden cel – złożyć zamówienie. Warto więc przede wszystkim dostarczyć mu ważnych z jego punktu widzenia informacji. Najlepiej tylko tych niezbędnych. Usuń z procesu zakupowego wszy...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!