Skąd w ogóle wziął się branded content? Tak jak w przypadku samego content marketingu firmy sięgały po takie rozwiązania na długo, zanim zostały one nazwane i zdefiniowane. Za prekursora branded contentu możemy uznać Procter & Gamble, producenta głównie środków higieny osobistej i kosmetyków.
POLECAMY
To jemu zawdzięczamy termin „soap operas” („opery mydlane”), czyli seriale telewizyjne określane w Polsce najczęściej jako telenowele. W latach 30. ubiegłego wieku Procter & Gamble sponsorował audycje radiowe, w których promował swoje środki piorące. Wkrótce produkty firmy pojawiły się także w telewizji – produkcje określane jako „motion slidefilms” zachwalały zalety środka piorącego Oxydol i porównywały go z ofertą konkurencji.
Jednym z pierwszych internetowych projektów, który odniósł wielki sukces, był cykl ośmiu krótkich filmów stworzonych przez BMW i umieszczonych w sieci. Każdy z filmów wyreżyserował światowej sławy reżyser, m.in. Alejandro González Iñárritu, Ang Lee czy Guy Ritchie. We wszystkich produkcjach wystąpił Clive Owen jako kierowca oraz – rzecz jasna – samochody marki BMW. Seria zachwyciła internautów na całym świecie i zyskała taką popularność, że producent postanowił wydać ją na DVD. Zainspirowany tymi działaniami Nissan wydał w 2002 r. krótkometrażowy film „The Run”, wyreżyserowany przez współpracownika Jamesa Camerona, Johna Bruna...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!