Audyt strategii SEM – co i jak optymalizować, by osiągać ponadprzeciętne rezultaty?

Temat numeru

Tworząc kampanie AdWords, musimy przemyśleć wiele aspektów – od tych czysto biznesowych po techniczne. Każdy cel biznesowy powinien mieć odzwierciedlenie w strukturze kampanii i jej ustawieniach. Na kilku przykładach najlepiej obrazuje to załączona tabela. W praktyce często spotykane są kampanie reklam wideo, przenoszone z telewizji, z celem sprzedażowym, gdzie dużo lepsze efekty odniosłaby kampania tradycyjna, czyli reklamy tekstowe w wyszukiwarce.

Zachęceni możliwościami sieci reklamowej (GDN), często błędny brief wskazuje na tę formę reklamy (graficzne, animowane banery), wybieramy ją zamiast reklam o dużo większym potencjale sprzedażowym, jak np. reklamy produktowe (PLA). Bardzo często założenia kampanii pokazują obraz obecnych klientów zlecających kampanie, a niekoniecznie obraz osób szukających produktów i usług w Google. Tu już pierwsze dni kampanii pokażą nam, jaki obszar, jakie urządzenia czy nawet pory dnia będą generowały lepsze efekty. Dla przykładu dla lokalnego dealera samochodów podniesienie stawek o 25% na obszar 30 km dookoła salonu dało doskonałe efekty, mierzalny wzrost konwersji telefonicznych i zamówionych jazd próbnych. 

POLECAMY

Jednym z najczęściej popełnianych błędów przy kopiowaniu briefa na ustawienia kampanii AdWords jest nieprzemyślane kopiowanie opisu person. Badania Google (źródło: thinkwithgoogle.com) pokazują, że to zamiar konsumenta ma większe znaczenie niż dane demograficzne. Potwierdzają to dane mówiące, że aż 40% osób kupujących produkty dla dzieci nie ma dzieci w domu (Google/Ipsos MediaCT, Ipsos Online Omnibus, sierpień 2015) lub że ograniczając promocję gier do mężczyzn w wieku 18–34 lat, czyli potencjalnie większości rynku, nasza reklama kierowana jest tylko do 1/3 potencjalnych poszukujących. Oczywiście kierowanie demograficzne jest doskonałą opcją do zwiększania zwrotu z inwestycji i obniżania kosztu konwersji w sieci reklamowej, ale za...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy