Czym jest słowo kluczowe?
Zacznijmy od początku, aby mieć pewność, że dobrze rozumiemy sam temat. Przez słowa kluczowe rozumieć można nie tylko pojedyncze wyrazy, ale także całe frazy – cokolwiek użytkownik wpisuje w wyszukiwarce w celu dotarcia do określonych zasobów (informacji, produktów, mediów itp.). Słowo kluczowe stanowi klucz (sic!) do właściwych drzwi. Może to być formalna etykieta (deskryptor – np. „kurs dolara”) lub też bardziej rozbudowane zapytanie – np. „100 dolarów ile to złotych”.
POLECAMY
Wskazówka
Musisz wiedzieć, że w SEO słowa kluczowe nie są przypisywane „na sztywno” do poszczególnych zasobów. Nie są to formalne etykiety.
Algorytm Google interpretuje treści tekstowe znajdujące się w sieci i kategoryzuje na różne sposoby. W momencie gdy użytkownik wpisuje zapytanie, Google błyskawicznie odpowiada listą zasobów, które z założenia w największym stopniu odpowiadają intencji użytkownika. Zasobów, które odpowiadają danemu zapytaniu, mogą być dziesiątki tysięcy. Dlatego też Google musi je odpowiednio posortować, serwując w pierwszej kolejności treści najbardziej trafne, a także znajdujące się na stronach darzonych większym zaufaniem.
Zatem samo umieszczenie określonej frazy w treści strony nie oznacza jeszcze, że trafisz do użytkowników, którzy tę frazę wpisują w Google.
Stare podejście do słów kluczowych
Przez wiele lat, gdy konkurencja w Google była dużo niższa, a zautomatyzowany link building pozwalał stosunkowo tanio zdobywać zaufanie wyszukiwarki, stosowanie słów kluczowych na stronach było prostym procesem. Algorytmy były dużo mniej wysublimowane i nie analizowały treści tak jak dzisiaj. Jednym z czynników, na który zwracano często uwagę w procesie optymalizacji, było keyword density, czyli gęstość rozmieszczenia słów kluczowych w tekście.
Jeszcze nie tak dawno można było usłyszeć na konferencjach rady, że aby tekst się dobrze pozycjonował na dane słowo kluczowe, powinno stanowić ono 2% (przykładowo – padały różn...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!