1. Dane strukturalne
Problem:
Brak dodatkowych snippetów w postaci choćby gwiazdek wyświetlanych w wynikach wyszukiwania.
POLECAMY
Dlaczego to tak ważne:
Nie da się ukryć, że dodatkowe elementy w wynikach wyszukiwania niezwykle przyciągają uwagę użytkowników. W niektórych wypadkach ich stosowanie to wręcz konieczność, gdy nie chcemy już na starcie przegrywać z naszą konkurencją. Najlepszym przykładem są tu strony z przepisami, których znaczna część ma w wynikach wyszukiwania tzw. rich snippety, a więc choćby gwiazdki czy nawet miniaturki prezentujące potrawy.
W innych wypadkach obecność w wynikach wyszukiwania gwiazdek czy wszelkich dodatkowych elementów to konkretna przewaga konkurencyjna mogąca skutecznie przyciągać uwagę do naszego wyniku wyszukiwania kosztem nawet konkurentów znajdujących się wyżej od nas.
Rozwiązanie:
Implementacja danych strukturalnych przy wykorzystaniu Google Tag Managera zgodnie z wytycznymi ze strony //schema.org/docs/schemas.html.
Rys. 1. Przykładowe rich snippety
2. Noindex
Problem:
Indeksowanie przez wyszukiwarki wszystkich podstron witryny.
Dlaczego to tak ważne:
W przypadku stron internetowych często mamy do czynienia z podstronami, których indeksowanie przez wyszukiwarki niekoniecznie jest wskazane.
Jednym z najbardziej oczywistych przykładów będą tu oczywiście wyniki wyszukiwania. Brak kontroli nad nimi może doprowadzić do pojawienia się w wynikach wyszukiwania wielu dodatkowych podstron. Z punktu widzenia wyszukiwarki zazwyczaj nie prezentują zbyt dużej wartości i stanowią dla niej po prostu content o niskiej wartości.
Rozwiązanie:
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!