Trendy na rynku programmatic 2021/2022 – private deale, świat bez cookies i cross-media

Programmatic

Poprzedni rok 2020, mimo zawirowań związanych z COVID-19, potwierdził skuteczność działań marketingowych realizowanych w modelach programatycznych.  

Z szacunków IAB Polska i badania IAB/PWC/AdEx, wynika, że w 2020 r. w Polsce wydatki na programmatic stanowiły już 22% wydatków na reklamę online ogółem (jeśli weźmiemy pod uwagę tylko reklamę display, w tym wideo, będzie to 50%), to daje 20-proc. dynamikę w stosunku do roku poprzedniego. Wartość rynku wyniosła 1,147 mld zł, przekraczając tym samym barierę miliarda złotych. Prognozy na kolejne lata są również optymistyczne. Według danych eMarketera globalne wydatki na programmatic buying wzrosną w tym roku o 29%. Kolejne lata nie powinny być gorsze, ponieważ prognozy zakładają dalszy wzrost budżetów na ten model zakupu: odpowiednio 19% w 2022 r. i 16% w 2023 r. 
Na dynamicznym rynku reklamy programmatic przebijają się główne trendy:

POLECAMY

  • wzrostu budżetów napędzanych przez rosnącą – już zwiększoną – podaż powierzchni, w tym różnorodnych materiałów wideo;
  • rozwiązania dla ery post-cookies wobec decyzji Google’a o przesunięciu wyłączenia wsparcia dla 3rd party cookies w przeglądarce Chrome do końca 2023 r.;
  • cross-media, czyli wykorzystanie platform programmatic do zautomatyzowanego zakupu, targetowania i raportowania mediów w nowych kanałach: Connected TV (CTV), Digital Au...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy