Strategia komunikacji start-upu Jak dotrzeć jednocześnie do klientów, pracowników i inwestorów?

PR

Paradoksalnie, stara maksyma „jak Cię widzą, tak Cię piszą” nabiera jeszcze większego znaczenia w innowacyjnym świecie start-upów. Strategia komunikacji jest jednym z kluczowych aspektów każdej firmy, ale dla młodych spółek technologicznych, tworzących innowacyjne produkty i usługi dotąd niespotykane na rynku, to po prostu być albo nie być; odnieść sukces lub przejść bez echa.

Odbiorca przekazów powinien móc szybko zrozumieć:

POLECAMY

  1. Co start-up oferuje. 
  2. W jaki sposób może to zdobyć. 
  3. Dlaczego skorzystanie z Twojej oferty będzie dla niego wartością dodaną. 

Cała komunikacja powinna być efektem starannie przygotowanych i dobrze zaplanowanych działań, popychających biznes do zrealizowania określonego celu. Przygotowanie strategii jest zadaniem wymagającym czasu i skrupulatności. Musisz mieć wizję tego, gdzie widzisz swoją firmę za kilka lat, a strategia wyznacza drogę, jaką musisz pokonać, aby znaleźć się w tym miejscu. Pomocne tu będzie znalezienie odpowiedzi na podstawowe pytanie – jak powinna wyglądać komunikacja Twojej marki?

Do kogo chcesz dotrzeć?

Komunikacja to nic innego, jak aktywności podejmowane przez firmę w celu zbudowania jej rozpoznawalności i pozycji na rynku. Podstawowym krokiem, jaki musisz zrealizować w celu przygotowania strategii, jest określenie grup docelowych. W start-upach są to zazwyczaj trzy główne kierunki kierowania przekazu.

Klienci

Bez względu na to, czy działasz na rynku B2B, czy B2C, klienci zawsze będą dla Ciebie kluczowi. Bez niech nie będziesz przecież generował przychodów, a Twój biznes nie stanie się rentowny. A mówiąc jeszcze bardziej wprost: po co w ogóle tworzyć produkty i usługi, których nikt nie chce i nikt nie kupuje? Planując działania, musisz pamiętać o uwzględnieniu w nich komunikacji dwutorowej – a mianowicie o dotarciu zarówno do obecnych, jak i potencjalnych klientów. Wśród obecnych musisz budować poczucie relacji z marką. Jeśli uda Ci się sprawić, że klienci zaczną utożsamiać się z komunikowanymi przez Ciebie wartościami i cechami, niemal na pewno zostaną z Tobą na dłużej lub skorzystają ponownie z oferty Twojej firmy. W przypadku potencjalnych klientów warto zastanowić się...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy