Poznaj 7 sztuczek w Wordpressie, dzięki którym Twój e-commerce będzie przygotowany do aktualizacji algorytmu Google’a

SEM/SEO

Weszła w życie zapowiadana aktualizacja algorytmu Google’a – Core Web Vitals. Podstawowe wskaźniki internetowe są już kolejnym składnikiem przepisu na ranking witryn w Google. Dowiedz się, jak w prosty sposób poprawić Twój sklep na WordPressie do aktualnie zachodzących zmian.

Web Vitals to inicjatywa Google’a mająca na celu zapewnienie ujednoliconych wskazówek dotyczących sygnałów jakości stron internetowych, które są niezbędne do zapewnienia doskonałych wrażeń użytkownikom w sieci. A mówiąc wprost jest to zbiór elementów do poprawy, by strona internetowa szybciej się wczytywała i oszczędzała ilość przesyłanych danych.
Google podzieliło parametry na trzy grupy:

POLECAMY

  1. Largest Contentful Paint (LCP) – to czas potrzebny przeglądarce na wyświetlenie największego elementu strony w widocznym obszarze (above the fold). 
  2. First Input Delay (FID) – to czas, jaki minął od pierwszej interakcji użytkownika ze stroną (kliknięcia linku lub przycisku itp.) do reakcji przeglądarki.
  3. Cumulative Layout Shift (CLS) – to wskaźnik informujący, jak wiele jest niespodziewanych przesunięć treści w trakcie jej ładowania. Nie dotyczy to interakcji użytkownika.

Założeniem wyszukiwarki jest jak najszybsze dostarczenie odpowiedzi na zadane przez internautę pytanie (tab. 1). Wyobraź sobie, że musisz czekać na załadowanie popularnej Wikipedii pół minuty – obniża to od razu Twoje zadowolenie z użytkowania wyszukiwarki. Aby temu zaradzić, Google będzie serwować na najwyższych pozycjach strony, które oprócz dostarczania świetnych treści, są na wydajnych serwerach i szybko wyświetlają się w przeglądarce czytelnika.
 

Tabela 1. Ustalone przedziały parametrów z podziałem na wartość dobrą, średnią i niską (złą)
Sygnał Dobrze Średnio Źle
LCP <2,5 s 2,5–4 s 4 s+
FID <100 ms 100–300 ms 300 ms+
CLS <0,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy