Content i SEO – jak przygotować atrakcyjną treść pod kątem wyszukiwarki i użytkownika

SEM/SEO

Konieczność dostosowania treści nie tylko do użytkownika, ale także do wyszukiwarki internetowej była praktycznie od zawsze problemem specjalistów od content marketingu czy blogerów. Wynika to z błędnego założenia, że obu wyżej wspomnianych rzeczy nie da się pogodzić.

To nieprawda! Możemy zoptymalizować treść pod kątem SEO, przy jednoczesnym skupieniu się na potrzebach odbiorcy.

POLECAMY

Jak algorytmy Google połączyły SEO i content

Głównym celem przyświecającym założycielom Google – Larry’emu Page’owi oraz Sergeyemu Brinowi – było ułatwienie życia milionom ludzi na całym świecie. Rewolucję w szybkim dostępie do informacji przyniosła wyszukiwarka Google, która oceniała wartość stron na podstawie liczby linków do niej prowadzących. Za ocenę odpowiedzialny był pierwszy z algorytmów Google – PageRank. Szybko okazało się jednak, że skupienie się w ocenie jakości tylko na jednym aspekcie było błędne. Doprowadziło to do prostych manipulacji wynikami przez właścicieli stron internetowych.

Najważniejsze założenia, o jakich należy pamiętać przy tworzeniu treści i ich optymalizacji:

  1. Długość ma znaczenie. Tworząc tekst, należy pamiętać, że im dłuższy on będzie i im bardziej wyczerpiemy temat, tym większa szansa na osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Budujemy również tzw. długi ogon fraz, dzięki którym widoczna jest nasza witryna.
  2. Użyj słów kluczowych w różnych odmianach oraz synonimów. Przed napisaniem artykułu na konkretny temat warto za pomocą narzędzi, takich jak Keyword Planner, Senuto czy Semstorm, sprawdzić, czy jest on wyszukiwany przez użytkowników. Dobrze jest użyć w tekście słów kluczowych wskazanych przez te programy. Należy jednak pamiętać, aby robić to rozsądnie. Sztuczne upychanie słów kluczowych i powtarzanie ich w co drugim zdaniu prędzej czy później skończy się ukaraniem strony i usunięciem...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy