Jak przygotować kampanię reklamową w kanałach mobilnych w 2022 r.?

Temat numeru

Reklama mobilna stale się rozwija i ma coraz więcej do zaoferowania reklamodawcom. Jednak za większymi budżetami idą też większe wymagania. Co będzie kluczowe na rynku „mobile” w 2022 r.? Nasze doświadczenie zestawiamy z opiniami przedstawicieli największych domów mediowych i wynikami badania, które agencja Spicy Mobile zrealizowała wśród osób odpowiedzialnych za planowanie i zakup mediów.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj nasz artykuł: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

POLECAMY

Dla reklamy cyfrowej czas pandemii okazał się łaskawy. Gdy inni tracili, pierwszy raz w historii wydatki na reklamę w internecie przekroczyły 5 mld zł, a jednym z motorów napędowych tego wzrostu był mobile. Według danych IAB Polska/PwC AdEx w 2020 r. udział mobile’a w torcie reklamowym zwiększył się o 21% w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniósł 33,5%, czyli ponad 1,7 mld zł. Dla porównania cały rynek reklamy cyfrowej (z uwzględnieniem mobile’a) wzrósł o 5% do ponad 5 mld zł. Również wyniki badania Spicy Mobile, opublikowane w tegorocznym raporcie „Change and People”, pokazują, że budżety na mobile rosną, a pozycja mobile’a w media miksie się umacnia. 
Latem 2021 r. zrealizowaliśmy badanie ankietowe wśród osób odpowiedzialnych za planowanie i zakup mediów. Jego celem – tak jak i w pierwszej fali badania w 2020 r. – było uchwycenie nastrojów w branży reklamowej, określenie pozycji mobile’a na tle innych mediów, nakreślenie zmian oraz nadchodzących trendów. Łącznie zebraliśmy 144 ankiety, w większości wypełnione przez osoby pracujące po stronie domów mediowych. Porównanie tegorocznych wyników z danymi z pierwszej fali badania z 2020 r. to swoisty barometr sytuacji na rynku mediów w trudnych pandemicznych czasach. Badanie przynosi też wiele ciekawych wniosków, z których mogą skorzystać osoby planujące działania reklamowe na mobile’u.
 

Czy wiesz

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy