Zwroty są istotne, ponieważ mają znaczny wpływ na decyzje zakupowe i lojalność klienta.
Zgodnie z raportem Gemiusa „E-commerce w Polsce 2019” 43% Polaków deklaruje, że możliwość zwrotu jest czynnikiem zachęcającym do zakupu przez internet. Mechanizm jest prosty – mam wątpliwości, czy produkt będzie dobry; wiem, że mogę go zwrócić, zatem sprawdzam, jak wygląda polityka zwrotów – czy są darmowe, czy nie, jakie są dostępne kanały zwrotu.
Według badań 8 na 10 klientów nie powróci do danego sklepu, jeżeli doświadczyło problemów w realizacji zwrotu. Jeśli uwzględnimy, że zdobycie klienta jest droższe niż jego utrzymanie, ten lojalnościowy aspekt zwrotów zyskuje na znaczeniu.
POLECAMY
Zwracamy coraz więcej
Liczba nadań przesyłek zwrotnych do sklepów internetowych skoczyła w ubiegłym roku w Poczcie Polskiej aż o 92 proc, w 2018 roku wzrost względem poprzedniego roku wyniósł 82%. Ilości są ogromne i robią wrażenie: w Niemczech w 2018 roku
zwrócono 500 milionów produktów!
Dlaczego zwroty są wyzwaniem?
1. Zwroty generują koszty
Kosztem nie jest tylko koszt transportu zwrotnego (szczególnie gdy jest on darmowy dla konsume...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!