Według raportu Digital 2023: Global Overview Report1 zasięg reklam YouTube odpowiadał 66,3% populacji całej Polski i jednocześnie potencjalny zasięg reklam YouTube w Polsce wzrósł o 300 tys., porównując dane z 2022 i 2023 r. Obecnie prawie każdy z nas korzysta z mniejszą lub większą aktywnością z serwisu wideo, a więc w praktyce możemy w nim znaleźć praktycznie każdą grupę docelową, w tym naszych potencjalnych klientów.
POLECAMY
Kiedy warto skorzystać z reklamy YouTube?
Jak zawsze w pierwszej kolejności powinniśmy określić, czy taki format spełnia nasze założenia sprzedażowe bądź brandingowe. W praktycznie każdym segmencie rynku format wideo sprawdzi się w kontekście działań remarketingowych, wspierających zarówno rozpoznawalność marki, jak i chociażby rozpoznawalność bądź zrozumienie produktu.
Istnieje kilka powodów, dla których powinniśmy rozważyć działania reklamowe na YouTubie:
- ogólna promocja wizerunku marki skierowana do naszych odbiorców, w szczególności ruchu pierwotnego, który daje pierwszy kontakt z naszą marką, nieznaną im bliżej do tej pory;
- działania instruktażowe, dotyczące wyjaśnienia sposobu działania produktu bądź usługi;
- informacje o promocjach, rabatach, zniżkach;
- informacja o nowej usłudze bądź produkcie wprowadzonych do oferty;...