Lejek sprzedażowy – często nazywany również lejkiem zakupowym – to marketingowy termin określający proces przeprowadzenia klienta od pierwszego kontaktu z marką do finalizacji transakcji. Poziom rozbudowania lejka bywa różny, zależny od branży czy rodzaju prowadzonej działalności, ale każdy, a już na pewno budowany na potrzeby sklepu internetowego, zawiera minimum cztery podstawowe etapy:
POLECAMY
- Budowanie świadomości istnienia firmy i szeroko pojętego katalogu sprzedawanych produktów.
- Zainteresowanie produktem w kontekście problemu, który rozwiązuje, pokazanie przewagi nad konkurencją, zbudowanie zaufania.
- Pomoc w decyzji o wyborze konkretnego produktu i dodaniu go do koszyka.
- Działania zwiększające wartość koszyka oraz skuteczne przeprowadzenie przez ścieżkę zakupową zakończoną finalizacją zakupu.
To właśnie te etapy należy optymalizować, aby zwiększać odsetek potencjalnych klientów w płacących nabywców. Aby to robić efektywnie, niezbędna jest dobrze prowadzona analityka oraz znajomość swoich odbiorców – począwszy od skutecznie targetowanej reklamy w mediach zewnętrznych, poprzez tworzenie treści odpowiadających na potrzeby czytelników (np. na blogu), komunikację dostosowaną do odwiedzających nasz sklep i...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!