Umysł klienta jest wiele wart
Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe)
Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi
i napój ten jest zdecydowanym numerem 1. Kiedy porównywane są wyniki sprzedaży
zdecydowanym zwycięzcą jest Coca-Cola? Jak to możliwe, że napój,
którego walory smakowe i parametry organoleptyczne oceniane są wyżej nie
jest liderem rynkowym? Mimo posiadanej wiedzy w tym zakresie (już od
lat 70-tych XX wieku) nie udało się odwrócić tej tendencji rynkowej a
Mistrz pozostaje niedościgniony?
Czy cena czyni cuda?
Często słyszymy od klientów "gdyby produkt był tańszy sprzedawałby się znacznie lepiej". Czy na pewno tak by się stało? Jak zatem wytłumaczyć wszechobecność marek premium
a nawet selektywnych, których cena, chociaż wysoka, nie da się strącić z
piedestału? Kiedy słyszę takie stwierdzenia często zadaję pytanie
dopasowane do rozmówcy (staram się zidentyfikować wcześniej jego styl
życia, co lubi, czym się interesuje): aby nazwał markę, której używa w
danej kategorii i niemal zawsze trafiam z odpowiedzią w markę z segmentu
premium. Z kolei na pytanie, czemu zatem wybiera tę markę nie słyszę
już racjonalnej odpowiedzi. I nie usłyszę.
Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe)
Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi
i napój ten jest zdecydowanym numerem 1. Kiedy porównywane są wyniki sprzedaży
zdecydowanym zwycięzcą jest Coca-Cola? Jak to możliwe, że napój,
którego walory smakowe i parametry organoleptyczne oceniane są wyżej nie
jest liderem rynkowym? Mimo posiadanej wiedzy w tym zakresie (już od
lat 70-tych XX wieku) nie udało się odwrócić tej tendencji rynkowej a
Mistrz pozostaje n...
Pozostałe
90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!