Jak wyróżnić się przy takim zagęszczeniu aplikacji, a następnie zaangażować i utrzymać użytkownika? Oto top 8 sposobów na promocję aplikacji mobilnej.
POLECAMY
1. Zacznij od metryk
Podczas promocji aplikacji szczególne ważne jest dobre zrozumienie metryk, które służą do śledzenia użytkownika. Bardziej niż gdziekolwiek liczy się tutaj utrzymanie usera w czasie, przywiązanie, jego powracalność i wartość życiowa. Przy projektach webowych raczej nie mierzy się wartości życiowej (LTV), wszystko jest skoncentrowane na wynikach w danym okresie.
Oczywiście dla poszczególnych segmentów aplikacji KPIs mogą być różne i tak np. gry mobilne skupią się na utrzymaniu długości sesji, średnim przychodzie, średniej liczbie uruchomień aplikacji itd., natomiast e-commerce będzie monitorował wartość życiową, liczbę transakcji, wartości koszyka.
Metryki, które będą stanowiły kluczowe wskaźniki efektywności przy aplikacjach, to między innymi:
- referral rate – liczba użytkowników, których średnio przyciąga jeden pozyskany user,
- ARPU (average revenue per user) – średni przychód z jednego użytkownika,
- LTV (lifetime value of a user/customer) – wartość życiowa jednego użytkownika,
- DAU/MAU (the average number of daily or monthly active app users) – średnia liczba aktywnych użytkowników dziennie/miesięcznie,
- CAC (customer acquisition cost) – koszt pozyskania jednego użytkownika (instalacji, rejestracji, subskrypcji, zakupu),
- Churn rate jak wielu użytkowników przestaje używać aplikacji w danym okresie czasu.
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!