Opierać się będę na prawdziwych przykładach, czasem może je anonimizując, oraz na ustawach, które zawierają w swoich nazwach „nieuczciwość” – chodzi o ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Często zawierają one przepisy sformułowane dość ogólnie – celowo, aby w razie potrzeby obejmowały jak najliczniejszy katalog zdarzeń.
POLECAMY
Ustawy
Z tego wynika konieczność formułowania mało stanowczych osądów – np., że dana sytuacja „może” podpadać pod określony przepis. Ale nie musi. W kontekście rynku te ustawy to zbiór „świata idealnego” – gdyby faktycznie były przestrzegane, to żylibyśmy właśnie w takim. Ale nie są – co zaraz zobaczysz na przykładach.
Jeszcze tylko sprecyzuję, czym obie ustawy różnią się między sobą – choć omawiane będą razem, bo obie „wtrącają się” w reklamę. Istotą jest to, kogo chronią – np. odnośnie do reklamy, bo to na niej się skupiamy. To wynika nieco z ich nazw...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!