Digital marketing daje Ci ogromny wachlarz możliwości, by dotrzeć do potencjalnych klientów, ale musisz pamiętać, że ich jednorazowe wykorzystanie nie gwarantuje sukcesu – potrzebna jest odpowiednia strategia. Dzięki zbudowaniu dobrego lejka marketingowego (sprzedażowego) możesz m.in. osiągać większą sprzedaż, skrócić ścieżkę zakupową, obniżać koszty pozyskiwania klientów oraz zwiększać cykl życia klienta (LTV/CLV – zob. słowniczek – ramka 1). Pośrednio zwiększysz też świadomość marki i zbudujesz jej rozpoznawalność, co w dłuższej perspektywie znów poprawi sprzedaż.
POLECAMY
Zdefiniuj, czym jest dla Ciebie lead
W ogólnej definicji lead w branży B2B to dane użytkownika, który jest zainteresowany Twoją ofertą, a więc każdy, kto kontaktuje się z Tobą, by uzyskać o niej informacje. W praktyce musisz wiedzieć, czego oczekujesz i co jest Ci potrzebne, by pozyskiwać sprzedaże.
Ustal, jakich danych potrzebujesz, by skutecznie i szybko przeprowadzić potencjalnego klienta przez proces sprzedażowy – czy wystarczy Ci imię i numer telefonu? Raczej nie, bo im więcej danych, tym skuteczniej możesz przygotować się do pierwszej rozmowy i – być może – już podczas tego kontaktu zaoferować konkrety.
Wskazówka Działaj jak dobry detektyw – ustal, gdzie jest Twój potencjalny klient, jakie odwiedza strony, co go interesuje, z jakich social mediów korzysta, jak wygląda jego dzień, a... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!