Wprowadzenie
Obserwując obecną skalę wydatków, miano trzeciej fali digital marketingu wydaje się uzasadnione. E-marketer estymuje, że reklamodawcy na rynku amerykańskim w 2023 r. w tę formę promocji zainwestują ok. 45 mld dolarów.
Na rynku brytyjskim będzie to kwota 4,2 mld dolarów. Według prognoz IPG Mediabrands wartość rynku retail media w Polsce w roku 2023 osiągnie 0,3 mld dolarów. Globalnie inwestycje w digital retail media będą w najbliższych latach rosły z dwucyfrową dynamiką.
POLECAMY
Skala i tempo wzrostu tej kategorii to pochodne bardzo atrakcyjnej obietnicy, którą retail media składają rynkowi. Głównym jej elementem jest gwarancja wysokiego poziomu sprzedaży oraz zwrotu z poniesionej inwestycji.
Należy pamiętać też o tym, że retail media pozwalają reklamodawcom realizować dwa typy celów – po pierwsze budują relacje z retailerami, co jest szczególnie istotne w czasie inflacji i spadających nastrojów konsumenckich. Drugim istotnym obszarem jest bieżący dostęp do danych na temat efektywności sprzedaży poszczególnych produktów.
Jakie są zatem najważniejsze elementy tego rynku, które w długiej perspektywie będą budowały jego atrakcyjność?
Kluczowe są tu według mnie:
- Dostępność rozwiązań reklamowych na powierzchniach retailerów, a więc zakres, który był bardzo długo niedostępny w tak masowej skali.
- Możliwość dotarcia do konsumentów na podstawie danych własnych retailera, a więc precyzyjne i aktualne sygnały opisujące ich zachowania zakupowe.
- Możliwość bieżącego monitoringu i optymalizacji efektywności prowadzon...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!