Reklama w social mediach na rynkach zagranicznych – specyfika doboru platform i celów, kreacje reklamowe polska vs. świat, specyfika odbiorcy

Temat numeru

Kiedy firma decyduje się na międzynarodową sprzedaż, staje przed wyjątkowym zestawem wyzwań. Chociaż bez wątpienia powinna zachować spójny wizerunek na różnych rynkach, musi również brać pod uwagę kontekst kulturowy, w który wkraczają jej materiały marketingowe. Przekaz, który działa m.in. w Stanach Zjednoczonych, może być odbierany w bardzo różny sposób, np. w Sudanie. Dlatego firma powinna ujednolicić marketing międzynarodowy, ale jednocześnie zostawić miejsce na elastyczność. Jest to skomplikowane, ale nie aż tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Poniżej znajdziesz garść praktycznych porad na temat tego, jak skutecznie prowadzić marketing w mediach społecznościowych na skalę międzynarodową.

1. Wybierz odpowiednie sieci społecznościowe dla danego kraju

Facebook, Instagram, LinkedIn czy Twitter to portale, które są znane i powszechnie używane na całym globie. Niemniej jednak okazuje się, że w niektórych krajach lokalnie rozwinięte sieci społecznościowe przyciągają nawet więcej uwagi użytkowników niż dobrze nam znane największe sieci amerykańskie. Dlatego warto jest wcześniej zrobić odpowiedni research i je poznać.
 

POLECAMY

Przed uruchomieniem kampanii musisz przeprowadzić badania na każdym rynku zagranicznym, aby upewnić się, że kierujesz reklamy do sieci, w których jest najwięcej Twoich potencjalnych odbiorców.


Poniżej parę przykładów bardzo popularnych, lokalnych portali:

  • Mixi – największa sieć społecznościowa w Japonii.
  • VKontakte – rosyjski odpowiednik LinkedIn, zrzeszający tamtejszych profesjonalistów; dominuje nad wszystkimi innymi portalami na tamtejszym rynku.
  • Orkut – główny gracz w Brazylii, bardzo popularny także w Indiach. Należy do Google.
  • Friendster – w Azji Południowo-Wschodniej druga największa sieć po Facebooku, z siedzibą w Malezji.   
  • Qzone – największa sieć w Chinach, popularna głównie wśród nastolatków.
  • Renren – chińska sieć dla stu...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy