Spadające udziały w torcie reklamowym
Myślę, że jeżeli nie w 2023 r., to najpóźniej w 2024 r. udział reklamy display w Polsce po raz pierwszy spadnie poniżej 30%. Nie oznacza to jednak, że na ten rodzaj reklamy w internecie będziemy przeznaczać mniej budżetów – paradoksalnie, wydatki na display w dalszym ciągu będą rosnąć chociażby w wyniku inflacji na rynku reklamy cyfrowej. Po prostu inne obszary reklamy cyfrowej rosnąć będą szybciej.
Według aktualnego jeszcze raportu IAB PWC AdEx, podsumowującego pierwsze półrocze 2023 r., dynamika wzrostu wydatków na SEM, ogłoszenia oraz wideo jest powyżej 12% średniego wzrostu całego rynku. Średnią tę zaniża e-mail oraz właśnie display z zaledwie 2,8-proc. dynamiką wzrostu.
POLECAMY
Banerów w internecie nie będzie mniej
Jeśli powodem spadku udziałów display w torcie reklamowym jest raczej szybsza dynamika wzrostu konkurencyjnych obszarów reklamy cyfrowej w Polsce niż realny spadek wydatków – nie powinniśmy oczekiwać mniejszej liczby wyemitowanych reklam banerowych. Potwierdzają to dane pochodzące z badania Gemius...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!