Przydatne narzędzia w influencer marketingu

Influencer marketing

Marketerzy coraz chętniej decydują się na podejmowanie współpracy z twórcami internetowymi. Przełomowy dla rynku był rok 2020. Pomimo spadku związanego z wybuchem pandemii, wydatki na reklamę internetową po raz pierwszy w historii przekroczyły 5 mld zł. Jeżeli jeszcze nie współpracowałeś z influencerami lub robiłeś to, ale szukasz alternatywy, aby przyspieszyć swoją pracę, warto wykorzystać kilka narzędzi, które zdecydowanie ułatwią codzienną współpracę z twórcami.

Jak znaleźć odpowiedniego twórcę?

Podstawą udanej kampanii jest znalezienie odpowiedniego twórcy, który wiarygodnie zareklamuje nasz produkt, a także trafi do naszej grupy docelowej. Niestety, przejrzenie profilu czy kanału na YouTubie może nie być wystarczające, aby ocenić możliwości interesującego nas twórcy. 
 

POLECAMY

Do szczegółowych informacji i analizy profili w mediach społecznościowych mogą posłużyć takie narzędzia, jak: SocialBlade czy InfluTool. 


SocialBlade. Narzędzie to idealnie sprawdzi się, jeżeli chcemy dotrzeć do statystyk oraz danych z naciskiem na kanały YouTube. SocialBlade uchroni nas przed podjęciem współpracy z twórcami, których zasięgi nie są zbudowane organicznie, tylko zostały zakupione. Wpisując nazwę kanału lub profilu, narzędzie to pokazuje nam, jak zmieniała się liczba subskrypcji czy jak wygląda częstotliwość publikowanych treści oraz ich liczba wyświetleń.
InfluTool. Z narzędzia tego uzyskamy dodatkowo informację o tzw. influencer score. Jest to ocena autentyczności stworzona na podstawie ich autorskiego algorytmu, która pokaże nam stopień, w jakim influencer wpływa na swoich odbiorców. Rozwiązaniem, z którego również można skorzystać, jest...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy