Cele kampanii influencer marketingowej
Zacznijmy jednak od kwestii, które nie podlegają modom i są absolutnym must be, jeśli chodzi o ten typ działań wizerunkowych. Wybierając influencera, przeanalizuj potencjalne korzyści, jakie będą płynąć ze współpracy z nim dla marki. W tym momencie swoje prywatne sympatie i preferencje musisz zostawić na boku. Oczywiście super byłoby do swojego CV dopisać kolejne wielkie nazwisko, z którym miałeś bezpośrednie relacje zawodowe, ale postaraj się poskromić ego i zamiast tego, dokonać chłodnej analizy. Zacznij od sprecyzowania celów, jakie chce osiągnąć marka przez współpracę z influencerem. Określ, czy jest to:
POLECAMY
- zwiększenie świadomości marki,
- zwiększenie zaangażowania,
- budowanie zaufania,
- czy może wzrost sprzedaży.
To jest ten moment, kiedy warto też odstawić huraoptymizm i racjonalnie spojrzeć na potencjał współpracy z influencerem. Istnieje pokusa patrzenia na niego jak na gwarancję sukcesu kampanii sprzedażowej, a to przecież tylko jeden z czynników, jakie składają się na niego. Warto pomyśleć o tym, co wydarzy się dzięki udziałowi influencera w działaniach marketingowych jak o następujących po sobie sekwencjach zdarzeń. Dzięki influencerowi potencjalni klienci dowiedzą się o naszej ofercie (zwiększenie świadomości) i będą wchodzić w interakcję (zwiększenie zaangażowania), a z czasem zwiększy się więź (budowanie zaufania) i przez to nastąpi wzrost...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!