Współpracując z kilkudziesięcioma dużymi partnerami, widzimy jeden globalny problem: analityka traktowana jest często jako wdrożenie narzędzi. Trudne, kosztowne, wymagające zaangażowania różnych specjalistów w firmie – i co najgorsze – jednorazowe. Na pytania: „Kto u Państwa w firmie potrafi korzystać z GA4? Jakie raporty wykorzystywane są najczęściej? Jak aktywizujecie na ich podstawie użytkowników?” – najpopularniejszą odpowiedzią jest cisza. Takie podejście to krok do porażki – nie tylko dla analityki, ale dla całego Twojego marketingu. Dlaczego? Bez danych nie będzie działał dobrze performance – Google Ads, FB Ads czy inne narzędzia pozyskujące ruch na Twoją stronę, oparte na AI. Bez dobrych danych nie podejmiesz też świadomej decyzji o alokacji Twoich budżetów marketingowych. Można by podać jeszcze kilka powodów, wolimy jednak skupić się na odpowiedzi. W naszej ocenie wydaje się ona prosta: zamiast traktować analitykę, jak jednorazową akcję, potraktuj ją jak proces, który ma doprowadzić Twój marketing do świętego Graala – decyzji opartych na danych. Przedstawiamy uproszczony proces analityczny w sześciu krokach.
POLECAMY
Proces analityczny w sześciu krokach
#1 Inwentaryzacja
Pierwszym etapem procesu analitycznego jest ocena stanu obecnego. Na początek spróbuj odpowiedzieć sobie na cztery proste pytania: Z jakich narzędzi korzystam? Czy ludzie w organizacji z nich korzystają? Jak teraz wygląda mój proces analityczny? Czy wspiera realizację celu, który chcę osiągnąć? Potraktuj przeprowadzenie audytu jakości zbieranych danych jako pierwszy krok w kierunku uzyskania odpowiedzi. Istotne będzie zw...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!