Badania rynku należy planować razem z planowaniem kampanii, jeszcze przed jej rozpoczęciem. Kluczowe jest bowiem to, aby zmierzyć stan sprzed jej rozpoczęcia i porównać go do stanu po jej zakończeniu. Wśród najpopularniejszych rodzajów badań wykorzystywanych do mierzenia efektywności kampanii możemy wyróżnić badania pre- i post-test kampanii oraz trackingi. Wśród nowszych technik, zyskujących coraz bardziej na znaczeniu, wymienia się analizy social mediów i Google.
POLECAMY
Badanie skuteczności kampanii reklamowej:
- badania pre-test i post-test,
- tracking,
- social media listening i analiza wyszukań w Google.
Badania pre-test i post-test
W tego typu badaniu wykonujemy dwa pomiary: przed kampanią i po jej zakończeniu. Oba realizowane są przy pomocy takiego samego narzędzia badawczego – w tym przypadku kwestionariusza. Kwestionariusz w obu falach badania powinien zawierać część wspólną, która nie zmieni się z fali na falę. Będą to pytania, które mają na celu zmierzenie zmian...