Jak mówić do młodych i dlaczego influencer zrobi to lepiej?
Na pewno musi być ciekawie. Wychowani w internecie młodzi ludzie wiedzą, co w wirtualnej trawie piszczy i nie angażują się w standardowe formaty reklamowe, szybko się nudzą oraz łatwo tracą zainteresowanie przekazem. Po drugie, młodzi konsumenci cenią przede wszystkim autentycznych twórców, z którymi mogą się utożsamiać. Po trzecie, dla każdego atrakcyjne jest coś innego. Młodzi mają swoje plemiona związane z pasjami i upodobaniami. Gamerzy, fani mody, mangi czy makijażu, kolekcjonerzy butów, artyści. Nie ma jednego języka ani jednej metody, by trafić do wszystkich. Z pomocą przychodzą influencerzy, którzy dają marce jakościowy i angażujący content, idealnie dopasowany do charakteru danej platformy, a także właśnie autentyczność oraz doskonałe targetowanie w mikrogrupach, do których tradycyjne dotarcie jest trudne (czytaj drogie) lub wręcz niemożliwe. Brzmi kusząco? Problem w tym, że z roku na rok coraz więcej marek działa z influencerami, więc także w tym obszarze robi się naprawdę tłoczno. Według tegorocznego raportu Influencer Marketing Benchmark Report wartość rynku influencerskiego rosła z 1,7 mld $ w 2016, przez 6,5 mld $ w 2019 aż do estymowanych 9,7 mld $ w 2020 roku. Co ciekawe, w bieżącym roku ponad 90% wszystkich działań z influencerami będzie mieć miejsce na Instagramie. Niestety wśród ponad 7 milionów użytkowników tej platformy w Polsce (dane za: Napoleoncat) młodzi konsumenci wcale nie stanowią najliczniejszej grupy . Najmłodsi (13...