Komu zaserwujesz swój content?
Zanim przejdziesz do sposobów na dystrybucję i promocję contentu, powinieneś odpowiedzieć sobie na pytanie: do jakich osób chcesz dotrzeć z treścią? Posłużmy się znów metaforą restauracji – goście lokalu serwującego kuchnię fusion znacząco różnią się od stałych bywalców budki z kebabem. Spędzają czas w innych miejscach, mają inne zwyczaje, sposób komunikacji i potrzeby. Twoim zadaniem jest poznanie ich, wejście w ich skórę. Zacznij od przeglądu internetu: blogów, serwisów, grup związanych z tematem, który chcesz przekazać. Zobacz, gdzie Twój potencjalny odbiorca jest aktywny i jakimi treściami chętnie się dzieli. Ta wiedza pozwoli Ci podjąć kolejne kroki, takie jak wybór własnych kanałów dystrybucji, odpowiednich serwisów zewnętrznych, influencerów, a nawet kompilacja lub zmiana stworzonych treści. Ale o tym za chwilę.
POLECAMY
Przystawka, danie główne i deser dystrybucji
Jak zauważyłeś, tytuł tego artykułu sugeruje, że poznasz 8 sposobów na dystrybucję i promocję contentu. Wszystkie te metody można sklasyfikować w trzech grupach. Pierwsza – nazwijmy ją „przystawką” – to wykorzystanie płatnych kanałów (paid media). Zaliczamy do niej płatną reklamę w mediach społecznościowych, publikacje sponsorowane u wydawców i influencerów, zewnętrz...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!