Jaka więc powinna być nazwa marki w nowej rzeczywistości?
Nazwa musi być uniwersalna
POLECAMY
Znasz serwis Bookmall? Jak sama nazwa wskazuje, to sklep z książkami. A znasz Amazon? Pytanie retoryczne. Tak się składa, że Bookmall oraz Amazon to jedno i to samo. Precyzując: Bookmall to jeden z pomysłów rozważany przez Jeffa Bezosa do nazwania swojej firmy. Amazon bowiem zaczynał jako internetowa księgarnia. Dzisiaj to największa platforma e-commerce handlująca wszystkim. Czy osiągnąłby taką pozycję z książką w nazwie? Tego nie wiemy, ale na pewno mocno ograniczałaby ona działalność do sprzedaży książek.
Amazon to klasyczny przykład nazwy uniwersalnej, czyli otwartej, elastycznej wybiegającej w przyszłość, niezamykającej się na jeden rodzaj produktów i usług.
Taki kierunek powinien przyświecać Ci przy wymyślaniu nazwy niezależnie...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!