Ufaj, ale sprawdzaj
Postanowiłam więc to sprawdzić. Wzięłam dane dotyczące 30 różnych fanpage’y blogowych – były to strony blogów, a nie marek, z szalenie praktycznego powodu: marki nie chciały się swoimi statystykami dzielić. Były to blogi z bardzo różnorodnych kategorii: parentingowe, lifestylowe, sportowe i takie dla normalnych ludzi też. Następnie każdy z tych fanpage’y udostępnił mi dane dotyczące zarówno strony, jak i pojedynczych postów z okresu ostatnich sześciu miesięcy. Łącznie analiza objęła ponad 6000 postów i obejmowała takie zmienne, jak wielkość fanpage’a, częstotliwość postów, typ postów (wideo, link, zdjęcie, tekst) czy zaangażowanie na profilu.
I teraz wiem, co sobie myślicie: myślicie sobie, że no dobra Janino, ale żebyśmy wiedzieli, który z tych czynników ma wpływ na zasięgi organiczne, to musielibyśmy trzasnąć regresję wielopoziomową dla danych zagnieżdżonych, z kontrolą statystyczną pozostałych zmiennych niezależnych. I oczywiście macie rację, i wiem, że wszyscy się szalenie podjaraliście, że teraz będziemy owy model krok po kroku liczyć, niemniej z przyczyn czasowych zdecydowałam się to zrobić za Was, a w tym artykule jedynie przedstawić wyniki.
Dla tych z Was, którzy nie wiedzą, a chcieliby brylować na kolejnej Wiglii, już tłumaczę, co to jest ta regresja statystyczna. Jest to model ma...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!