Przez wzgląd na jej ogromny potencjał, choćby w zakresie zwiększania wydajności, szansę na rozwój biznesu wykorzystają Ci, którzy będą potrafili odnaleźć się w nowej rzeczywistości i zastosować AI do usprawnienia kluczowych obszarów działania sklepów internetowych.
Sztuczna inteligencja może być nieocenionym wsparciem dla e-commerce managerów, pomagając im w osiągnięciu interdyscyplinarności i będąc prawdziwym gamechangerem w ich codziennej pracy. Trzeba jednak wiedzieć, jak ją efektywnie wykorzystać. Poniżej przegląd TOP 10 rozwiązań, bazujących na AI, które powinien znać każdy świadomy e-commerce manager.
POLECAMY
Sztuczna inteligencja, czyli gamechanger w e-commerce
Sztuczna inteligencja, w znacznym uproszczeniu, jest postrzegana jako korzystanie z zaawansowanych technologii, pozwalających maszynom czy programom zachowywać się tak, jak człowiek – uczący się, rozumiejący procesy i podejmujący decyzje. Jest istotnym wsparciem w e-commerce, gdzie mnogość procesów do skoordynowania wymaga interdyscyplinarności.
Tymczasem AI nie tylko usprawnia poszczególne działania, ale przede wszystkim przekłada się na zyski, przyczyniając się choćby do personalizowania ofert dla klientów (dzięki dogłębnej analizie ich zachowania) i dostosowywaniu propozycji produktów czy usług do ich rzeczywistych potrzeb. Ponadto np. przez wykorzystywanie chatbotów, wspomaga procesy, związane z obsługą użytkowników (m.in. zamówienia, reklamacje, zwroty), poprawiając ich doświadczenia zakupowe.
Do innych, ważnych aspektów, związanych z wykorzystaniem AI w e-commerce zalicza się skuteczne prognozowanie trendów w sprzedaży, analizę danych oraz przewidywanie przyszłych potrzeb rynku (AI potrafi dynamicznie dostosowywać ceny, reagując na zmieniający się popyt rynkowy). Co istotne – m...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!