Przy tworzeniu przekazu marketingowego warto pamiętać, że muzyka nigdy nie powinna być przypadkowa. Nie zawsze też, gdy mówimy o muzyce w reklamie, chodzi o konkretny utwór muzyczny. Ogromne znaczenie ma cała warstwa dźwiękowa – również brzmienie haseł, chwytliwość rymów czy gier słownych.
POLECAMY
Muzyka, jako kompozycyjna całość, ma znaczący wpływ na rozwój, psychikę oraz emocje człowieka. Nadrzędnym celem muzyki, a raczej jej tworzenia, jest wyrażanie siebie. To sztuka zdecydowanie bardziej abstrakcyjna od słowa, ale paradoksalnie łatwiej niż ono przyswajalna.
Wstęp do teorii muzyki w reklamie
Muzykę możemy uznać za symbol tożsamości zbiorowej. W końcu – za pośrednictwem wykonawców – gromadzi wokół siebie mniejsze lub większe społeczności. Warto jednak zauważyć, za Adrianem Northem z Heriot-Watt University w Edynburgu, że właśnie z powodu tej zbiorowej świadomości możemy podchodzić do muzyki z lekkim dystansem. Wiemy bowiem, że w jakiś sposób nas to definiuje i zamyka na inne bodźcie. Trudno jednak uwierzyć w dystans, gdy na całym świecie widzi się tych wszystkich ludzi ze słuchawkami w uszach. Niemniej – trzeba dobrze przemyśleć, w jaki sposób wykorzystać muzykę w przekazie marketingowym. W przeciwnym r...