Analiza sytuacji wyjściowej
Faza początkowa, przygotowująca nas do zestawienia mediaplanu, jest kluczowa dla odpowiedniego doboru media mix. Pytanie, na które należy odpowiedzieć w pierwszej kolejności, powinno dotyczyć tego, kim jest użytkownik lub potencjalny klient podmiotu, dla którego układamy mediaplan. Ta z pozoru banalna rzecz wpływa w istotny sposób na naszą pracę, a brak odpowiedniego określenia użytkownika może wpłynąć na niepoprawny dobór planowanych działań. Oczywiście w większości przypadków Google Analytics wskaże nam podstawowe dane demograficzne, takie jak wiek czy wielkość miasta, ale powiedzmy sobie wprost – w obecnych czasach taka analiza jest niewystarczająca. Kluczowymi danymi stają się zainteresowania oraz zachowania użytkownika w internecie – jakie strony przeglądał, poświęcone jakim zagadnieniom – czy interesuje się nowymi technologiami? A może szukał w ciągu ostatnich 30 dni wycieczki zagranicznej? Te dane pomogą nam dobrać odpowiedni pakiet, np. display, budujący świadomość poprzedzającą decyzję o zakupie. Takie informacje to również doskonałe źródło pod zbudowanie profilu look-a-like, dzięki któremu będziemy w stanie prowadzić kampanię prospectingową, kierującą nasz przekaz reklamowy do użytkowników najbardziej odpowiadających profilowi obecnych klientów. Dzięki temu będziemy mieć pewność prowadzenia działań targetowanych na internautów, którzy w najbardziej prawdopodobny sposób mogą dokonać konwersji. Analizując dotychczasową sytuację klienta, należy również dowiedzieć się, jakie działania sprawdzały się w poprzednich latach. Jeżeli obserwowaliśmy pozytywne wyniki w mailing...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!