Przejście do świata cyfrowego to obecnie norma, stąd tak wiele firm podąża za swoimi klientami tam, gdzie oni są – w internecie.
Wobec tego kluczowe staje się:
POLECAMY
- opracowanie intuicyjnego procesu zakupowego na urządzeniach mobilnych;
- dostosowanie funkcjonalności na listingu i product page’u do specyfiki ścieżki zakupowej na mobilu;
- skuteczne zaprezentowanie produktu w sklepie;
- Co istotne, użytkownicy nie tylko przeglądają produkty na urządzeniach mobilnych, ale także dokonują zakupów za ich pomocą. Dlatego w tym artykule omówimy podstawowe zasady udanego procesu zakupowego, które pomogą zmniejszyć liczbę porzuceń koszyka i zwiększyć sprzedaż m-commerce.
Najlepsze praktyki związane z nawigacją na urządzeniach mobilnych
Prosta i intuicyjna nawigacja
Użytkownicy nie chcą zastanawiać się, do czego służą przyciski, dokąd prowadzą linki, czy co znaczą dane ikony. Z punktu widzenia użyteczności działania wersji mobilnej sklepu ważne jest, aby nawigacja była intuicyjna dla docelowych użytkowników. Oznacza to, że warto przeprowadzić szereg badań, aby zrozumieć tok myślenia potencjalnego klienta. W tym przypadku, najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie metod: „sortowanie kart” (card sorting) i „test drzewa” (tree testing).
Sortowanie kart jest metodą badawczą, w której uczestnicy grupują tematy w sposób dla nich logiczny. Zazwyczaj specjaliści UX przeprowadzają sortowanie kart, umieszczając tematy na osobnych kartach i prosząc użytkowników o grupowanie powiązanych tematów oraz nadanie każdej grupie nazwy (lub przypisanie do określonej kategorii). Ta technika pozwala zrozumieć proces myślenia użytkownika dotyczący funkcjonowania lub oczekiwań odnośnie do danej funkcji. Wykorzystanie tej metody badawczej pomaga badaczom i projektantom UX tworzyć architekturę informacji, która jest bardziej intuicyjna dla użytkownika i łatwiejsza w nawigacji.
Test drzewa to kolejny krok po sortowaniu kart, polegający...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!